vrijdag 21 juni 2013

Kan iemand mijn dorst lessen alsjeblieft?




Ik kan me de laatste keer dat ik Ice T dronk uit zo'n mat, bol glas met geel roerstaafje en citroenschijfje niet meer herinneren. Er zijn tijden geweest dat ik bij elk stadsbezoek  dit op een terrasje weg zoop. Tegenwoordig is dat wel anders, ik laat frisdrank netjes in de koelkast staan. 

Het is misschien wat overdreven, maar ik zie geen lekker en ijskoud drankje staan maar een glas vol suiker. Die gedachten dragen bij dat ik enkel met uitgaan nog weleens naar een cola light grijp. Maar ook dat wordt minder doordat de vervangende zoetstoffen niet altijd in even goed daglicht gesteld worden. Wat drink ik thuis dan? 

Ik drink voornamelijk het hele jaar thee. Vooral kruidentheetjes en zoethoutthee zijn favoriet. Groene thee drink ik nauwelijks ookal is het erg gezond, ik vind de smaak helaas niet lekker.. De laatste tijd heb ik een nieuwe verslaving. Het is de moeite zeker waard om het te delen, omdat het naar mijn idee een thee is die altijd kan. Heerlijk nu bijvoorbeeld met dit warme weer!

Het is simpel:
Kook water, snijd drie plakjes gember en knijp wat sap uit een citroen. Vul een glas met het kokende water en voeg de gember en citroensap toe. Wat je vervolgens drinkt is een fris (citroen) en tegelijkertijd pittig (gember) theetje. 



Gember bezit bovendien een paar mooi meegenomen kenmerken. Zo bevorderd het de stoelgang maar ook de bloedcirculatie. Het bevat antioxidanten en schijnt zelfs te helpen bij het tegengaan van migraine aanvalen.

Vind je thee en zomer nu niet zo'n goede combinatie, maak dan een grote hoeveelheid en zet het in je koelkast. Ijsklontjes erbij en je hebt heerlijke ijsthee of limonade. Het is maar hoe je het noemen wil! Een ding is zeker, het is een gezond altenatief op de Ice T zoals ik die ooit graag wegdronk met mooi weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten