zondag 16 juni 2013

Wat maakt mij een blogger?

Vandaag zal ik een post schrijven over mijzelf. De kracht van een blog zit 'm naar mijn idee namelijk in de persoonlijkheid van de blog en het in het leven kijken van de blogger. Ik ben zelf een fervente liefhebber van een aantal mode blogs waarbij ik telkens terugkeer en me tegelijkertijd afvraag: waarom? En terwijl ik dit nu schrijf denk ik ook eigenlijk alleen maar: waarom wil ik in godsnaam een blog beginnen?

Als mode blogger heb je naar mijn idee geen gebrek aan zelfvertrouwen. De meeste posts laten zien hoe goed de blogger die dag weer gekleed gaat, met de juiste accessoires en de goed gestylde coupe. Wat brengt de blogger in kwestie nu tot het bloggen, behalve dat ze geld verdient door de reclame ads van de meest suffe merken en de uitnodigingen voor de hipste mode events? Het gaat ze om het uitdragen van een identiteit waarbij zij zich fijn voelen. Die identiteit uit zich vooral in kleding. De lezers kunnen zich op hun beurt weer identificeren met die kledingstijl en weg kwijlen bij de nieuwste designerstuff die bloggers zich op de een of andere manier wél kunnen veroorloven..

Net zoals ik al in mijn eerste post schreef, wil ik ook een identiteit delen. Hoewel ik mode ook erg intrigerend vind, denk ik niet dat ik het zal redden in de mode blog wereld met mijn stijl en bovendien verdien ik het geld niet om de dingen te kopen die mij tot een interessante mode blogger zouden maken.

Wél heb ik de levensstijl gevonden qua eten en sporten die ik heel erg graag wil delen met mensen die zich daarmee kunnen identificeren of gewoon meer willen weten over de inhoud van hun eten en/of hun trainingsschema. De post ná de eerstvolgende post zal dan ook gaan over cardio in de sportschool. De eerstvolgende post gaat namelijk eerst nog een keer over mijzelf. Want hoe je het ook went of keert, een blogger moet in het bezit zijn van een gezonde vorm van arrogantie om over zijn eigen (levens)stijl te kunnen bloggen. Ik ga mij dus eerst een keer degelijk voorstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten