maandag 17 juni 2013

Aangenaam kennis te maken

Mijn naam is Moon en mijn hobbys zijn koken, eten en sporten. Deze dingen sluiten in mijn dagelijkse habitat naadloos op elkaar aan waardoor ik een leefstijl voor mijzelf heb gecreëerd die ik graag met andere wil delen. Verder studeer ik Planologie aan de Universiteit van Amsterdam en heb ik het geluk om in deze stad van een kamer met eigen keuken te mogen genieten. Ik ben daar zo blij mee omdat ik in de loop der tijd steeds meer ben gaan experimenten met eten. Daarnaast ben ik zo'n 3/4 keer per week bij de Fit4Free te vinden voor de nodige cardio en core stability trainingOm mij heen merk ik dat mensen geïnteresseerd zijn in mijn eet- en sportpatroon, waardoor ik nu dus ben begonnen met bloggen.

Ik ben iets minder dan een jaar geleden begonnen met sporten omdat ik door een skiongeluk (waarbij ik een twee ruggenwervels brak) blijvende rugklachten had. Ik ging steeds fanatieker sporten en m'n coretraining uitbreiden. Bovendien heb ik een hele lieve vriend die al jarenlang traint en daardoor oogt als een volwaardig herenondergoed model. Naast de dagelijkse sportschool sessies, werden we in de keuken ook steeds enthousiaster over onze pure en culinaire hoogstandjes. Ik kom vaak aanzetten met nieuwe recepten die hij dan mag proeven en hij leert me van alles over de inhoud van het eten. Hierdoor ben ik erachter gekomen dat veel gedachten die ik over eten had vaak niet strookten met de werkelijkheid. Ik ben er van overtuigd dat heel erg veel mensen niet doorhebben dat 'gezonde' producten vaak onnatuurlijke voedingsstoffen bevatten of veel verborgen suikers. 

Mensen om ons heen stellen ons vaak vragen over recepten, koolhydraten of wat dan ook  alsof we een soort van lopende encyclopedie zijn wat betreft eten en sporten. Ik merk vaak dat mensen denken dat ze gezond bezig zijn terwijl dit in de werkelijkheid best wel tegenvalt. Vriendinnen die vetten en koolhydraten weren omdat zij denken dat zij daarmee het snelst afvallen, maar tussendoor wel crackers wegeten als 'gezonde' snack (crackers bevatten vaak juist veel suikers in de vorm van koolhydraten + vetten, mits de goede, zijn juist erg belangrijk bij een evenwichtig dieet!). 

Dus:
Ik zal de komende tijd veel gaan bloggen over recepten en over de voedingswaarden van eten. Ook zal ik bloggen over de sportschool en wat daar allemaal bij kan komen kijken. Wist je bijvoorbeeld dat de onder bodybuilders zo geliefde eiwitshakes ook erg geliefd zijn onder sportende en afvallende dames? Dit komt omdat de eiwitten een verzadigd gevoel geven en eiwitten erg belangrijk zijn bij het voeden van de spieren. 

Tot slot vind ik het heerlijk om koffie te drinken en de nieuwste hippe eet en drink spots te ontdekken. Ik zal mijn uiterste best doen om tussendoor ook daar posts over te maken.

Ik ben alleen nog op zoek naar een manier van schrijven en foto's maken, dus alle tips zijn welkom. Ik zou het ook leuk vinden om brandende vragen over eten en sporten te beantwoorden om wat meer helderheid te scheppen. Dit was het voor vandaag!

Heel veel liefs, Moon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten