woensdag 19 juni 2013

Rode bieten: lekker voor in je salade, funest voor in je keuken




Gisteren maakte ik een zomerse salade, die tezamen met een glaasje rosé, opgegeten werd in het park. Een perfecte combinatie voor op een zwoele avond!

Ik nam voor twee personen zo'n 500 gram rode biet, wat misschien wat veel lijkt maar ik vind het altijd lekker om zo veel groenten toe te voegen aan m'n avondeten. De feta kaas, was eerlijk gezegd gewoon ordinaire witte kaas van de Euroshopper. De appel maakt het geheel echt af, omdat het de salade een stuk frisser smaakt. 

Zoals de titel het al zegt, pas op met de rode biet! De kleur is leuk, zolang je het niet in je hele keuken terug ziet komen.. Ik kan me ook voorstellen dat het niet gemakkelijk uit je kleren gaat, vandaar dat ik de biet in m'n BH stond te snijden. Haha.
Hieronder zie je de precieze ingredienten:

Salade:
Sla melange
Gekookte rode biet
Twee appels
Tomaat (misschien nog wel lekkerder: Roma tomaatjes)
Komkommer 
Fetakaas naturel
Macademia notenmix (ongezouten)



De citroen-mosterddressing:
4/5 deel olijfolie
1/5 deel basalmico
citroensap uit een halve citroen
1 goede el grove mosterd
peper
zout
1 snufje stevia 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten