donderdag 10 oktober 2013

Preitaart met een krokant korstje


Mijn ouders hebben nu al meerdere malen benadrukt dat ik zo anders kook dan dat zij ooit voor mij hebben gekookt. Dat klopt, ik gebruik namelijk totaal andere producten uit nieuwsgierigheid. Een ding wat mijn moeder vaak maakte toen ik nog jong was, is preitaart. Hoewel ik dit aanvankelijk altijd vies vond, maar doordat mijn oudste broer dit juist heel lekker vond stond dit geregeld op tafel.

Nu wil het zo zijn dat ik de preitaart helemaal herontdekt heb! Ik ben dan ook erg benieuwd wat mijn moeder hierrvan zal vinden, want wat betreft de ingrediënten zal het gerecht wel niet zoveel schelen behalve het overheerlijke krokante korstje!

Om het gerecht low-carb te maken gebruik ik geen bladerdeeg, want dat is natuurlijk ook helemaal niet paleo. En zo doen we dat:

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Kook de quinoa en meng dit in een bakje samen met de parmezaanse kaas, dit bakje laatje staan want dat wordt het krokante bovenste laagje van de taart. 
Klop de eieren los in een kom en voeg daar de ham bij en naar eigen smaak peper en zout. Vervolgens snijdt, was en wok je de prei. Dat wokken hoeft maar heel kort want de prei zal in de oven doorgaren, en daar bak je de ui mee mee.
Gooi de prei en ui bij het eiermengsel. 
Tot slot giet je het hele mengsel in een ingevette ovenschaal en bekleed je het geheel met de quinoa/parmazaansekaas mix. 
Zet de schaal 25 minuten in de oven en begin met snijden, eten en uitbuiken!


De ingrediënten zijn:

1 ui (of sjalotje)
100 gram parmazaanse kaas
150 gram gekookte quinoa
3 preien
4 eieren
300 a 400 gram hamreepjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten