vrijdag 27 september 2013

Zelfgemaakte chips


Ik dacht heel even dat ik het bloggen niet meer zag zitten, maar niets was minder waar aangezien ik tijdelijk niet op mijn laptop kon. Ja Apple, mijn adapter is doorgebrand. Gelukkig wisten ze in de Applestore wel raad met me. Nu kan ik dus wel weer bloggen, maar niet meer eten. Helaas.

Deze chips wilde ik graag delen onder het mom: gezond. Het vergt wel wat geduld en ook wel de nodige precisie. Stel je tijdens het lange proces maar voor hoe je er daar straks op de bank lekker aan kunt verschansen. 

Het enige wat je nodig hebt zijn meerdere zoete aardappelen. De plakjes zoete aardappel zullen niet alleen transformeren in de oven tot heerlijke krokante chips, maar ze zullen ook nogal verschrompelen. Je hebt daarom dus meer aardappelen nodig dan je zal verwachten. Beter ga je ook op zoek naar slanke aardappelen, want die snijd je makkelijker door. De schil laat je er gewoon aan!

Verwarm de oven op 200 graden voor. De plakje snijdt je zo dun mogelijk en leg je als dakpannen over elkaar heen op een ingevette bakplaat (koosolie/grasboter). Bepoeder de schijfjes met alles wat je lekker lijkt: zout, peper, paprikapoeder, chilipoeder etcetera! Zet de plaat voor 20 minuten in de oven en draai dan de plakjes om. Vervolgens gaan ze weer 20 minuten in diezelfde oven, maar nu wel even opletten dat ze niet zwart worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten