vrijdag 15 november 2013

Herfst op je bord


Ik weet niet precies wat de reden is, maar de laatste tijd kook ik niet zoveel. En wanneer ik dan wel wat kook, houd ik het simpel omdat ik gewoonweg niet de tijd heb om me in de rondte te experimenteren. 

Maar watt een smoesjes allemaal zeg.. Je kunt ook gewoon een ovenplaat volgooien met groenten en die vervolgens serveren met quinoa en fetakaas. Makkelijk zat! Laat dit nu net de post van vandaag zijn. 

Ik heb van die dagen dat ik alleen maar groenten wil, zoveel mogelijk. Geen heel ongeblakende gedachte vind ik. Bewust kocht ik dus van allerlei groenten en onbewust werd het een palet van herfst kleuren bij elkaar.  Maar goed, genoeg geklets, de ingrediënten:

Spruitjes (schoongemaakt en door de helft gesneden)
stukjes courgette (een kwart per persoon)
stukjes zoete aardappel (een per persoon) 
stukjes peer (een halve per persoon)

Gesnipperd rood uitje
feta kaas
quinoa


Verwarm de oven voor op 100 graden. leg alle stukjes groenten en de peer (!) op de bakplaat en zorg dat het allemaal niet te veel over elkaar heen ligt. Besprenkel de stukjes met wat olijfolie en maak het af met kaneel, peper en zout. Doe de plaat zo'n 20 minuten in de oven. Het beste is om tussendoor gewoon even te kijken of te proeven of alles al gaar is.

Ondertussen kook je de quinoa en snijd je de feta en de rode ui in stukjes. Wanneer de groenten gaar zijn, meng je de alles door elkaar heen. En je lunch of diner kan beginnen. Je kunt dit gerecht zowel, warm, lauwarm als koud eten zonder dat er iets van de smaak afgaat, ideaal!  

Oh en mensen, die peer in dit gerecht is de genialiteit eraan. Lekker zoet, hmmm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten