maandag 18 november 2013

Spinazie feta taart


Laatst ging ik bij een vriendinnetje eten en maakte zij voor mij deze zeer eenvoudig te maken spinazie taart. Ze introduceerde me aan nieuwe dingen zoals: filodeeg, maar ook aan gekookte eieren die alvorens het bakproces de taart ingaan. Dat laatste bij het gebrek aan een goedwerkende oven, maar dat pakte verrassend lekker uit!

Het recept is gebaseerd op een taart voor drie a vier personen.

Verwarm je oven voor op 180 graden.
Begin met het beleggen van je ovenschaal met de ontdooide filodeeg plakjes.
Dan meng je voor de vulling de stukjes feta, pijnboompitjes en de ontdooide spinazie. Vervolgens kruid je het geheel met peper en zout, maar denk er wel aan dat de feta al zeer zout is van zichzelf! Tot slot voeg je de gekookte en gesneden stukjes ei aan het mengsel toe.

Vul de belegde ovenschaal met het mengsel en leg bovenop het geheel ook nog één of twee plakjes filodeeg. Dit geeft de taart namelijk een erg lekker krokant jasje!

Na de taart 20 minuten de taart in de oven gehad te hebben, kan je 'm naar binnenschuiven en genieten van je cheape maar verrukkelijke taart! 


Voor de vulling heb je het volgende nodig:

ontdooide diepvriesspinazie met zo min mogelijk vocht (500 gram)
4 gekookte eieren
een pakje witte kaas/feta kaas
pijnboompitjes

En vergeet vooral dus niet:

de filodeegplakjes  

1 opmerking:

  1. Herkenbaar, ik hoop dat de boerenkool hier dit jaar het heel goed gaat doen :) Dan kan ik ook zo genieten!

    BeantwoordenVerwijderen