donderdag 22 augustus 2013

Geweldig lekkere zalm uit de oven


Eindelijk ben ik in het bezit van een oven! Hij is erg klein, maar perfect voor de zalm die ik gisteren maakte. Ik heb me gisteren erg staan uitsloven in de keuken omdat twee vriendinnetjes kwamen eten. De zalm kwam uit de diepvries en daar kan ik je alvast een tip over geven... Ontdooi de zalm voor je het gaat marineren, anders komt er veel te veel vocht vrij.

Verwarm de oven voor op 200 graden. Neem een ovenschaal en leg de ontdooide zalm erin. In een bakje meng je de olijfolie, citroensap, Italiaanse kruiden en peper en zout. Dit is je marinade en gooi je voor de helft over de zalm. Dan bekleed je de zalm met de stukjes geitenkaas. De amandelen maak je tot kleine stukjes in een vijzel, dit is de laatste bekleding van de zalm. Tot slot giet je de rest van de marinade eroverheen en zet je de schaal in de oven. Na 15 tot 20 minuten is je zalm klaar. En lekker!


Ingrediënten:

Zalm (zo'n 100g per persoon)
pittige geitenkaas
amandelen
citroensap (1/3 citroen per zalmstuk)
olijfolie (1 el per zalmstuk)
Italiaanse kruiden
peper en zout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten