vrijdag 16 augustus 2013

Onsmakelijke foto's, smakelijk eten. Broccoli-prei soep!




Allereerst mijn excuses voor de slechte foto's van deze heerlijke soep. De foto's zijn er niet helemaal uitgekomen zoals ik zou willen, maar nu is het eten al op en wil ik toch graag het gerecht delen. 

De klimaatshock die ik op het moment beleef in het frisse Nederland maakte het mogelijk dat ik afgelopen week zin in soep had. Het werd broccoli-prei soep met zalm snippers en geitenkaas stukjes. Simpel, lekker en gezond (gebruik ik deze woorden vaker?). De soep is geschikt voor 3 tot 4 personen, maar is ook makkelijk in de koelkast te bewaren voor een paar dagen.


Zoals altijd begin ik de soep met:

30 gram ongezouten grasroomboter 
2 uien (grof gesneden)
2 tenen knoflook
En deze keer gaat ook de grof gesneden prei mee 

Alles gaat in een diepe pan en dit laat je pruttelen tot de ui lekker zoet begint te ruiken. Dan gooi je de roosjes broccoli in de pan en vul je de pan met water aan tot dat alles net onder water staat. Tot slot doe je twee blokjes groentebouillon erbij en laat je het 20 minuten op middel hoogvuur staan met de deksel op de pan. Na de 20 minuten laat je de staafmixer zijn werk doen tot je een dikke en smeuïge soep hebt gekregen.

De laatste ingrediënten die je pas vlak voor het serveren aan de soep toevoegt zijn:


de zalmsnippers
de geitenkaas stukjes

Wat mij betreft is de soep klaar maar een ander zal het nog op smaak willen brengen met wat peper en/of zout! Ook goed, bon appetit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten