vrijdag 23 augustus 2013

Pompoensalade met vijgen en parmham

Ik maakte voor mijn vriendinnen van de zalm ook nog een goed gevulde salade. Iets te goed gevuld, want hoe lekker het ook was, we kregen het allemaal niet op. Ik wilde graag iets met vijgen doen omdat ik eerder die dag al op de markt was geweest en er een paar gekocht had. Ik bedacht een salade met onder andere mozzarella, pompoen en parmaham. De salade bevatte uiteindelijk zoveel producten dat ik de verse vijgen helemaal ben vergeten... Zie de foto hieronder die ik vlak voor het eten nam.

De pompoen klaarmaken vergt nogal wat tijd. Je schilt de pompoen (hier zit bij mij altijd veel tijd in, omdat ik bang ben om een vinger te verliezen). Dan snijd je pompoen in kleine schijfjes en die kook je zo'n 5 minuten. Vervolgens bak of gril je de schijfjes in grasboter zodat de buitenkant van de schijfjes bruin en krokant worden. Ondertussen rooster je de pijnboompitjes in een pan zonder vet. 

Gooi alles bij elkaar en vergeet dus de vijgen niet! De warme pompoen doet het goed met de ham en mozzarella, dus niet te lang wachten met eten. Smakelijk!

De ingrediënten:

rucola melange
pompoen
vijgen
mozzarella
parmaham
pijnboompitjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten