zondag 18 augustus 2013

Hoopjes geitenkaas


Heerlijk, koken op een brakke zondag. Wat mij betreft mag het dan ook even een keertje wat minder gezond. Zo maakt ik als voorgerecht/appetizer geitenkaas hoopjes gevuld met geroosterde paprika. Aanvankelijk wilde ik balletjes maken, maar dat bleek moeilijk dan gedacht. Vandaar dus de hoopjes, die de smaak er zeker niet minder op maaktenErg gemakkelijk om te maken ook. Bovendien kun je variëren qua toppings




De ingrediënten voor de 'kale' hoopjes/balletjes zijn als volgt:

200 gram geitenkaas
kleine, geroosterde stukjes paprika
peper
(zout)


In een kom meng je alles door elkaar heen en schep je een voor een wat uit het mengsel, waar je dan de balletjes van draait. 

Het lekkerste aan de hoopjes/balletjes zijn de toppings. Ik roosterde bijvoorbeeld pijnboom pitjes en verkruimelde die met een vijzel. Vervolgens rol je het balletje gewoon even door de verkruimelde pitjes en is het klaar om te serveren. Zo had ik als toppings ook nog chilipoeder en kerriepoeder. Maar keuze genoeg qua toppings lijkt mij! Bijvoorbeeld:

koriander
bieslook
paprikapoeder
gemberpoeder
basilicum
pecannoot
pistachenoot
walnoot
rode ui snippers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten